2012. március 18., vasárnap

Kukoricamálé vagy prósza szilvalekvárral

Ez az étel azért különleges, mert nemcsak gluténmentes diétában is helye van, hanem egy igen-igen régi sütemény, amit talán már csak nagymamáink ismernek. A kukoricalisztből készült süti vegán változatát is elkészítettem.
50 dkg kukoricaliszthez hozzákevertem 3 evőkanál cukrot és egy nagyobb csipet sót. 8 dl tejet felforraltam és felolvasztottam benne 13 dkg vajat. 2 db almát meghámoztam, nagylyukú reszelőn lereszeltem. A sütőt előmelegítettem 170 Celsius fokra, és egy tepsit kibéleltem sütőpapírral.

A liszthez hozzáöntöttem a forró tejes-vajas keveréket, majd a reszelt almát is belekevertem. A tepsibe simítottam, és szilvalekvárt kanalaztam rá. 40 percig sütöttem. A sütést akkor tekinthetjük befejezettnek, amikor a sütemény széle körben megbarnul. Kihűlés után felkockázzuk és porcukorral hintjük meg.
Vegán változatában tej helyett rizstejet, vaj helyett pedig növényi margarint használtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése