2012. március 24., szombat

Diabetikus, reform répatorta

Ezt a tortát a szülinapomra készítettem. az itt leírt alapanyagok egy 18 cm átmérőjű tortaformára vonatkoznak.
30 dkg megtisztított sárgarépát kislyukú reszelőn lereszeltem. 10 dkg sótlan mogyorót ledaráltam. A mogyorót összekevertem 15 dkg teljes kiőrlésű liszttel, egy csipet sóval, 20 dkg glukononnal, 1 evőkanál kakaóporral. Adtam hozzá őrölt gyömbért és fahéjat csak úgy találomra. Belekevertem 1,5 dl olajat, 2 db tojást és a sárgarépát. A tortaformát kikentem olajjal és kiliszteztem, beletöltöttem a masszát. 35 percig 170 fokon sütöttem, majd alufóliával letakarva még 20 percig. Rácsra borítottam, hagytam kihűlni. Visszatettem a tortaformába.
A díszítéshez 5 dkg szeletelt mandulát megpirítottam.

25 dkg mascarpone sajtot kikevertem kb. 15 dkg glukononnal, és hozzákevertem óvatosan 2 dl 30 %-os tejszínből vert tejszínhabot. Egy csomag zselatint a leírás szerint elkészítettem (Horváth Rozi, 20 gr) és belekevertem még melegen a mascarpone-krémbe. A krémet ráöntöttem a formában lévő sárgarépás alapra és rászórtam a pirított mandulát. Hűtőbe tettem, amíg megdermedt. Óvatosan leszedtem róla a formát, és már lehetett is tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése