2012. március 10., szombat

Vega joghurtos karfiol böjt idejére

Véget ért a méregtelenítő kúra. Ilyenkor nagyon fontos, hogy olyan ételekkel térjünk vissza a megszokott kerékvágásba, amelyek nem megterhelőek, sok rostot tartalmaznak és egészségesek. Ma reggel is a piacon kezdtem, csodálattal láttam, hogy megjelent a kofáknál a spenót, bár még elég drága. Így inkább egy csodaszép fej karfiolt vettem. Megtisztítva a zöldjétől csaknem 80 dkg-ot nyomott.

 Megfőztem enyhén sós vízben rózsákra szedve. Amikor felforrt, dobtam a főzővízbe egy teáskanál szódabikarbónát, hogy a karfiol puffasztó hatásának elejét vegyem. Aztán leöntöttem róla a vizet, hagytam kissé kihűlni, majd egy hőálló tálba rendeztem a felét (a másik felével más terveim vannak).15 dkg natúr joghurtot elkevertem egy tojással és egy deciliter tejjel, sóval, pici pirospaprikával és borssal fűszereztem. Leöntöttem vele a karfiolt és megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése