2012. március 25., vasárnap

Az én zserbóm

Egy 40x40 cm-es sütőtepsi a kiindulási alap. Zserbóból sosem elég.

52 dkg lisztbe belekevertem egy csipet sót. Elmorzsoltam benne 30 dkg margarint, hozzáadtam 2 tojást, 1/3 friss élesztőt és pici sütőport, valamint 7 dkg cukrot, és egy csomag vaníliás cukrot. Annyi tejjel, amit felvesz, könnyen formázható, csomómentes tésztát gyúrtam. Háromfelé vágtam.
50 dkg sárgabarack lekvárt simára kevertem egy kevés rumaromával. 20 dkg őrölt dióhoz nagyjából 15-20 dkg cukrot kevertem.
Az első tésztagombócot kinyújtottam, sütőpapíros tepsire tettem, és elkentem rajta a lekvár felét, és megszórtam a cukros dió felével.

 A második lappal befedtem, széleit összenyomkodtam az alsó lappal. Erre rákentem a maradék lekvárt és megszórtam a dióval. Befedtem a harmadik lappal, a széleket ismét összenyomkodtam és fél órát kelesztettem langyos helyen.


Tetejét villával megszurkáltam. Előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütöttem.
Amikor teljesen kihűlt, akkor olvasztott étcsokoládéval húztam át a tetejét. Dermedés után szeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése