2012. február 8., szerda

Az én teljes kiőrlésű kenyerem

Este 7-kor értem haza, megittam a kis gyerek-tejeskávémat, elmajszoltam hozzá az utolsó szelet kenyeremet. Ajjaj, ez bizony elfogyott... Lekaptam a kenyérsütőgépet a polcról, kimértem bele 50 dkg teljes kiőrlésű lisztet, 2 teáskanál sót, 1 teáskanál őrölt köménymagot és 1 evőkanál cukrot. Ezzel be is fejeztem az előkészületeket. Reggel hozzáadom majd a 2 evőkanál olajat, 2.5 dkg friss élesztőt, 1 dl meleg tejet és annyi meleg vizet, hogy közepesen lágy tésztává dolgozza ki a gép. Most szépen felveszik a kimért alapanyagok a szoba hőmérsékletét, ami nagyon jót tesz majd az élesztőgombáknak. 20 perces a dagasztóprogram, utána kiveszem majd a tésztát a gépből és kiolajozott ládaformába teszem. Abban hagyom megkelni, majd 35 perc alatt megsütöm az előmelegített 180 fokos sütőben. A formában hagyom negyed órát pihenni, konyharuhával letakarva. Aztán kiemelem belőle és hagyom teljesen kihűlni. Utána nejlonzacskóban tárolom. Ez a kenyér nálam másfél hétig tart, addig vígan elvan a nejlonban. Nyáron pedig hűtőszekrényben szoktam tartani.
És néhány fázis fotó a kenyér megszületéséről:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése