2012. február 15., szerda

Indiai sütőtök barna bulgurral (vega és vegán változat)

A hétvégi szülinapi ebéd alapanyagaiból megmaradt fél kilónyi sütőtök. Ebben a hideg időben jól esik a fűszeres, csípős étel, de húst nem akartam enni. Kis ötletelés, receptnézegetés. Nagyon kedvelem az indiai ízeket. A Govinda Buda étteremben egyszer ettem egy igen finom szabdzsit, és ez adta az ihletet.

Vettem fél kg burgonyát, ami megpucolva kb. 40 dkg lett, mert nem volt épp első osztályú. Ezt és a tököt kockára vágva kevés felhevített olíva olajon átforgattam. Aláöntöttem kb másfél-két dl vizet. Megszórtam Bombay masala fűszerkeverékkel (a Sparban vettem, de tuti van máshol is, Kotányi termék), és fedővel letakarva puhára főztem. Közben 2 paradicsomot és egy zöldpaprikát felkockáztam, és ezt is hozzáadtam a tökhöz. Őrölt chili paprikával hintetettem meg és sóztam is.

Amikor minden megpuhult, 10 dkg natúr joghurtban elkevertem 2 ek kókuszreszeléket és az ételhez adtam. Ha vegán módon készítjük, akkor a joghurt helyett szójajoghurtot vagy szójatejszínt használjunk. Egyet forraltam rajta és már el is készült.
10 dkg barna bulgurt leöntöttem 2 dl forrásban lévő enyhén sós vízzel, és lefedve békén hagytam. Ő saját magát megalkotja, nem kell vele csinálni semmit. Amikor beitta a vizet, akkor már tálalható is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése