2012. február 8., szerda

Tiroli parasztfánk

Így februárban mi más készülhetne kis konyhámban, mint fánk. És hogy ne csak az unalmas, ugyanakkor a legfinomabb szalagos farsangi fánk kerüljön csak terítékre, elkészítettem szomszédaink egyik fánkkölteményét. Eredetileg aszalt szilvával, fügével kell megtölteni. Én egy jófajta égetett szilvalekvárt választottam töltelék gyanánt a fánkok egy részéhez. A fánkok másik részét meggypudinggal töltöttem meg. Ehhez meggybefőtt levét felfőztem vaníliás pudingporral, és némi fahéjjal ízesítettem.
60 dkg fehér lisztben elmorzsoltam 15 dkg margarint és fél tk. sót. Hozzátettem 6 tojást és egy tojássárgáját, és könnyű tésztát gyúrtam belőle. Amilyen vékonyra csak lehetett, kinyújtottam, és 8 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szaggattam belőle. Mindegyik kör közepébe tölteléket tettem, körben lekentem a megmaradt tojásfehérjével. Félbehajtottam, és villa segítségével összenyomkodtam a széleit. Legalább 15 percig pihentettem.

Forró olajban aranybarnára sütöttem, papírtörlőre szedtem és porcukrozva kínáltam.
Ebből a mennyiségből 50 db fánk lett. Finom ropogós a tésztája, és mivel nincs benne cukor, az édességét a töltelék és a ráhintett porcukor adja. Elkövettem azt a hibát, hogy túl sok tölteléket tettem egy-egy tésztába, és azok bizony szétnyíltak sütés közben. Igyekezzünk jól összenyomkodni a tésztaszéleket, akkor nem lehet baj.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése