2012. február 8., szerda

Ovo-lakto vega rakott karfiol

Hát nem éppen most van karfiolszezon, de féláron sikerült hozzájutnom egy fél kilós darabhoz. Szinte kérte, hogy vigyem magammal, megesett rajta a szívem, és már gondolkodtam is, hogy mi finomat készíthetnék belőle.

Megtisztítottam a leveleitől, szétszedtem rózsáira és sós vízben megfőztem. Amikor felforrt a főzővíz, tettem bele egy teáskanál szódabikarbónát. Ennek egyszerű oka van, nem puffad fel az ember tőle. Ezt lehet alkalmazni a hüvelyeseknél is, lencsénél, brokkolinál is. Szóval, amíg főtt a karfiolom, kimértem 10 dkg hántolt kölest, amit 2.5 dl vízzel és pici sóval feltettem főni. Ezt sűrűn kell kevergetni, különben hamar odaég. Elkészítettem a rávalót is: 15 dkg natúr joghurtba belekevertem 2 tojást, pirospaprikát, sót, borsikafüvet, őrölt borsot. Egy vöröshagymát megtisztítottam és felszeleteltem. Minden előkészület megvan. Összeállítás nagyon egyszerű: (olajat nem használok, minek?) egy hőálló tál aljára a leszűrt karfiol felét elterítem. Elegyengetem rajta a puhára főzött kölest, rárakom a hagymaszeleteket, befedem a maradék karfiollal és nyakon öntöm a joghurttal. Kész! Mehet a sütőbe addig,amíg szép pirosra sül. Én céklát fogok enni mellé. Ez egyébként két napi ebédem. Nagy adag, szeretek jóllakni, viszont nincs benne 400 kcal sem. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése