2012. február 8., szerda

A kis cukrász tanonc

2011.januárjában jelentkeztem egy OKJ-s cukrász képzésre. Nagyon boldog voltam, hogy megvalósíthatom az álmomat, és kitanulhatom a cukrászat alapjait. Nagyon élveztem az elméleti oktatást, de annál inkább a szakmai gyakorlatot, amit a pesterzsébeti Szauer Cukrászdában, Gyenge Csabánál tölthettem.


Októberben tettem le a vizsgákat, de továbbra is visszajártam a cukiba, hogy még több gyakorlatra szert tehessek. A Karácsony előtti hajtásban mézes kalács házikókat, rengeteg beiglit, puszedliket készítettünk, a szilveszteri finomságokról nem is beszélve.
Díszmunkám a cukrász vizsgán:
Ihletet Csaba egyik esküvői tortája adott, amit csodaszép orchideákkal díszített, és akkor ott helyben, azonnal eldöntöttem, szeretném megtanulni az orchidea elkészítését marcipánból. Nagyon izgalmas volt és szép feladat.

Nagyon szeretek tésztákkal dolgozni, főleg az élesztős és omlós tésztákat kedvelem. Szívesen készítek vajas tésztát is, hogy igazi croissant vagy sajtos roló, tiroli rétes kerülhessen az asztalra.
Drága szüleimnek, keresztfiamnak, nővéremnek készítettem a képen látható finomságokat, amikor Pestre érkeztek hozzám vendégségbe, hogy együtt ünnepelhessük meg a cukrász bizonyítványomat. Édesapa kedvence a mákos rétes, vagy ahogy ő kéri: réteses mák. Édesanya kívánságára készült a sajtos roló és masni. Mind elfogyott...
Ma már csak sütöm és nem eszem a süteményeket, vagy csak épp megkóstolom őket. A reform konyha, az egészséges táplálkozás híve lettem, bár a sós nassolni valókról nem tudok végérvényesen lemondani. Viszont barátoknak, családnak, ismerősöknek szívesen elkészítek bármit.
Manapság szeretek kísérletezni, új recepteket kitalálni. Szükség van olyan ételekre, amelyeket fogyaszthatnak lisztérzékenyek, cukorbetegek, diétázók, fogyni vágyók is. Fontosnak tartom, hogy attól még, hogy egy étel valamilyen diéta szerint készül, legyen ízletes, laktató, finom, gasztrocsúcs! Ezen vagyok...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése