2012. február 8., szerda

Lehár torta unokaöcsémnek


Unokaöcsém születésnapjára készítettem ezt a nem túl közismert tortát. Nagy sikere volt.
A sütőt előmelegítettem. Sütőpapírra 22 cm-es tortakarikával 3 db kört rajzoltam. 4 tojássárgáját 3 dkg cukorral kihabosítottam. 8 dkg lisztet átszitáltam, belekevertem egy csipet sót. A 4 tojásfehérjét félig felvertem, és hozzáadva 5 dkg  cukrot, kemény habbá vertem. A tojássárgás masszába egy kis fehérjehabot kevertem, ezzel lazítottam. Majd óvatosan beleforgattam a hab nagy részét, végül az átszitált lisztet. A három karikába egyformán szétosztottam, és egyenletesen elkentem. (Természetesen ha valakinek úgy egyszerűbb, akkor megsüthető egy nagy piskótakarikának is kapcsos tortaformában, és ha kihűlt, háromfelé vágva betölthető).
A sütőben 10 perc alatt készre sütöttem a lapokat. Kihűlés után lehúztam róla a papírt.
5 dl növényi tejszínt félig felvertem, beleszórtam 1 csomag hidegen kikeverhető vaníliás krémport  és kemény habbá vertem.
Az első lapot lekentem barack lekvárral vékonyan, rákentem a vaníliás tejszínhabkrémet, megszórtam aszalt barackdarabokkal (5 dkg). Erre került a középső lap, ismét lekvár és vaníliás tejszínkrém, barackdarabok. Az utolsó lappal befedtem, oldalát és tetejét is lekentem krémmel. 
Hűtőben pár órát pihentettem. 3 dl tejszínt kemény habbá vertem a díszítéshez.
A torta oldalát ezzel lekentem, pirított szeletelt mandulával paníroztam, tetejét kiraktam gyümölcsökkel gazdagon, tejszínhab rózsákkal és dobos cukorból készített díszekkel tettem még szebbé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése