2012. február 7., kedd

Börzsönyi málnás túrós torta- Tottinak

Január 6-án van egy nagyon kedves barátom születésnapja. Ha tortát készítek,mindig megkérdezem az ünnepeltet, milyen tortát szeretne. Nos, ez a barát csak annyit mondott, hogy legyen túrós-csokis-málnás. Gondolkodás-gondolkodás...és kivitelezés. Így született meg a Börzsönyi málnás túrós torta.


5 tojásfehérjét kemény habbá vertem 8 dkg cukorral, a sárgáját pedig 4 dkg cukorral jól kihabosítottam. 6 dkg lisztben elkevertem egy csipet sót, 4 dkg darált diót és 2 dkg kakaóport. A tojássárgához óvatosan hozzákevertem a tojásfehérje habot, végül  a lisztes keveréket is. 26 cm-es kapcsos tortaformába öntöttem, amit előtte kivajaztam-liszteztem.
Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. A formában hagytam kihűlni, majd háromfelé vágtam.
20 dkg túrót 1 csomag Bourbon vaníliás cukorral, 10 dkg porcukorral és 1 dl tejjel kikevertem.
2 dl 30%-os habtejszínt és 2 dl növényi tejszínt kemény habbá vertem.
1 csomag zselatint (20 gr) a csomagoláson lévő utasítás szerint elkészítettem.
A túrós krémhez óvatosan hozzákevertem a tejszínhabot, majd a meleg zselatint.
A torta összeállítása:
A kapcsos tortaforma karimáját az első lap köré csatoltam. Lekentem a lapot málnaízzel. Erre a túrós krém majdnem felét elkentem. Ismét lap, málnalekvár és túrós krém következett. Az utolsó piskótalappal befedtem,és egy kevés meghagyott krémmel vékonyan lekentem a tetejét.
Hűtőszekrényben néhány órát pihentettem.
A karimát óvatosan levettem. 3 dl növényi tejszínt kemény habbá vertem és csillagcsöves habzsákba töltöttem. A torta oldalát is lekentem vékonyan tejszínhabbal, és pirított szeletelt mandulával paníroztam.
A torta tetejét kiraktam málnaszemekkel, és lezseléztem. Tejszínhabbal és mentalevelekkel díszítettem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése