2012. február 8., szerda

Fitt csirkepaprikás teljes kiőrlésű nokedlivel

Imádom a csirkepörit, tejföllel, nokedlivel. Na de kicsit változtattam rajta, hogy egészségesebb legyen, de megőrizze eredeti ízvilágát. Nálam ott kezdődik a csirkepaprikás, hogy csirkeszárny! Nem száraz mellfilé. De Te elkészítheted abból is. Szerintem a szárny az egyik legízletesebb része a csirkének. Aztán a comb, (én a farhátat is szeretem) és utána jöhet szóba a csirkemell. És még drága is a lelkem... Na, szóval végy 4 db csirkeszárnyat. Pici olajon futtasd meg a fej apróra vágott vöröshagymát (a vöröshagyma szó leírásától mindig félek, mert a vöröshangya jut eszembe folyton), dobj hozzá egy paradicsomot felkockázva és 1/2 zöldpaprikát is szintén darabolva. A lényeg, hogy legyen egy lecsóalap. Ha ez megvan, összefőttek a zöldségek, akkor tégy rá 2 tk pirospaprikát, kevés vizet is önts rá. Mehetnek bele a szárnyak. Sózd, borsozd, én szoktam majorannát is tenni hozzá. Öntsd fel annyi vízzel, hogy majdnem ellepje a husikat. De azért ne legyen híg a lé. Fedő alatt főzd puhára. 10 dkg natúr joghurtban keverj el 1 púpos evőkanál teljes kiőrlésű lisztet, és habard be vele a pörköltet. Összeforralod és már kész is. Ehhez teljes kiőrlésű nokedli dukál. 10 dkg teljes kiőrlésű lisztet egy tojással, 1 tk sóvalés vízzel keverj nokedlitésztává. Forró, sós vízbe szaggasd bele, főzd ki, hideg vízzel teli tálba szedd át, szűrd le és mehet a tányérra. A nokedli mellé meg mehet a paprikás csirke is.Ez ám a fenséges ebéd! Ez a mennyiség 2 főnek elegendő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése