2012. február 25., szombat

Diabetikus kávétorta, avagy Éva tortája

Nemrég megismertem egy nagyon kedves asszonyt, akinek születésnapjára elkészíthettem ezt a tortát. Egyik este arról beszélgettünk, hogy nagyon rég evett már igazán finom kávékrémes tortát, és amióta cukorbeteg, még ritkábban engedhet meg magának ilyesmiket. Aztán egyszer csak kiderült, hogy két nap múlva születésnapja lesz. Titokban felhívtam a fiát, hogy rendeltek-e már tortát az ünnepeltnek. Ő pedig sajnálkozva mesélte, hogy sajnos sehol nem lehet kapni normális, ízletes diabetikus tortát, így nem rendeltek neki még semmit. Ekkor ajánlottam fel, hogy elkészítem neki a kávékrém tortát. El is kezdtem agyalni, hogy milyen is legyen az a torta. És megszületett a gondolat. Nemcsak diabetikus lesz, hanem piskótáját teljes kiőrlésű liszttel fogom elkészíteni. És az ünnepeltről elneveztem Éva tortának.
A torta egyik tésztája nem más, mint egy foltos piskóta.


Ebben a teljes kiőrlésű  liszt mellett mandulaliszt van, és glukononnal édesítettem. A másik tészta egy egyszerű diabetikus piskóta felvert lap, természetesen teljes kiőrlésű liszttel.

Egy főzött, kávéval ízesített, tejszínnel dúsított krémmel töltöttem be. Tetejét diabetikus csokoládéból készített díszekkel, kávés tejszínhabbal tettem még szebbé. Kakaóporral hintettem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése