2012. február 12., vasárnap

Kakukkfüves, rozmaringos zöldségek kerámia tálban

A nagyszerű márványsajtos csirke és sertés mellé finom, illatos sült zöldségek dukálnak. A piacon vettem tegnap gombát (30dkg), zellert (megtisztítva kb. 40 dkg), pár szem krumplit (kb. 40 dkg), sütőtököt, aminek csak a felét használtam fel (ez is 50 dkg volt megtisztítva). Ezeket nagy kockákra vágtam, a gombákat csak elfeleztem. Két fej hagymát is felszeltem. És ki ne maradjon a két darab sárgarépa sem, amiket vastagabb karikákra vágtam.

Előző este beáztattam az eddig Pataki tálnak hitt kerámia edényemet. Mert hogy nem az. Reggel kómásan, kávét szürcsölve elolvastam a dobozán lévő feliratot. Toscana. Hát akkor ez nem Pataki. Jó, hogy így évekkel azután, hogy ajándékba kaptam, erre is rájöttem. De máz nélküli, szóval be kellett áztatni.
Beletettem a sokféle zöldséget, gombát, megöntöztem olíva olajjal, meghintettem sóval, kakukkfűvel és rozmaringgal. Édesapa Szürkebarátjából is került rá úgy másfél deciliter. Sütőbe tettem és fedővel letakarva sütöttem 3/4 órát. Ekkor levettem a fedőt és még pirítottam picit. A zeller és a krumpli a szűk keresztmetszet. Ha azok megpuhultak, akkor minden más is jó.
És hogy micsoda illat terjengett a konyhában, leírhatatlan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése