2012. február 11., szombat

Rákóczi túró torta Ritának

A piacon sikerült házi túrót vennem. Igaz, hogy jól összefagytam -10 fokban,de megérte, mert a házi túrónak egész más az íze, mint egy boltinak. Hozzáteszem a boltival sincs semmi bajom, de ez most úgy adta magát. Szombat van, van idő piacra menni. Meg a holnapi ebédhez is megvettem a zöldségeket.
Begyúrtam a linzertésztát: 12 dkg liszttel elmorzsoltam 8 dkg margarint. Hozzáadtam 1 tojássárgát, egy csipet sót és 4 dkg porcukrot. Gyors mozdulatokkal meggyúrtam a tésztát. Folpack-ba csomagolva hűtőbe tettem egy fél órára.

Egy 24 cm átmérőjű kapcsos tortaformát készítettem elő, ebbe belenyomkodtam a linzertésztát és villával megszurkáltam. Előmelegített sütőben sütöttem 10 percig.
Amíg sült, 75 dkg túrót összekevertem egy tojással, egy tojássárgával. Hozzáadtam 10 dkg búzadarát, 1 csomag vanillin cukrot, pár csepp vaníliaaromát, 15 dkg cukrot, és jól kikevertem.
A linzer tésztát a sütőből kivéve lekentem sárgabarack lekvárral és elsimítottam rajta a túrót. 25 percre visszatettem sülni.
Amikor már csak 10 perc volt hátra a sütésből, 15 dkg cukrot belemértem egy lábosba, ráöntöttem nem teljes fél deciliter vizet és felforraltam. 2 tojásfehérjét félig habbá vertem és további habverés közben belecsorgattam a forró cukorszirupot. Addig folytattam a habosítást, amíg langyosra hűlt. Az így kapott wind-masszát csillagcsöves nyomózsákba töltöttem és a sütőből kivett tortát párhuzamos csíkokkal telinyomtam. Meghintettem porcukorral vékonyan.

A sütőt takarékra vettem,és visszatettem a felhabozott tortát 15-20 percre,amíg megszáradt rajta a hab és kissé megbarnult.
Amíg ez tartott, baracklekvárt felforraltam és vékony csöves nyomózsákba töltöttem. A sütőből kivett, kész tortára, a fehérje csíkok közé nyomtam és hagytam kihűlni. Körbe vágtam a tortakarika mentén, majd szétnyitva a kapcsot, leemeltem a tortakarimát, és csipkepapíros tálra helyeztem.
A reggel elkészített marcipán rózsákkal díszítettem. Isten éltessen Rita!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése