2012. február 26., vasárnap

Teljes kiőrlésű rozskenyerem

Amint azt korábban említettem, Klau barátném és én március 6-án elkezdjük az 5 napos méregtelenítést. Csak rozskenyeret lehet majd enni a meghatározott ivólevek mellé. Úgy gondoltam, hogy magam sütöm meg majd a kenyeret, mert abban tuti nem lesz adalékanyag.
Ma megsütöttem a "próbakenyeret", és nagyon finom puha és ízletes lett.
45 dkg teljes kiőrlésű rozslisztet és 10 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet összekevertem. Beletettem 2 teáskanál sót, 1 evőkanál cukrot (csak az élesztőgombák kedvéért), őrölt köményt, fél csomag friss élesztőt és 3 ek olíva olajat. 1 dl langyos tejjel és annyi langyos vízzel tésztát gyúrtam belőle, hogy kellemesen lágy lett. Olíva olajjal kikent formában hagytam pihenni fél órán át, majd megsütöttem 180 fokon 35-40 perc alatt. A formában hagytam picit hűlni, ruhával letakarva. Aztán kiszedtem belőle, és betekertem konyharuhába.Teljes kihűlés után nejlonzacsiba tettem, hűtőben tárolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése